Motionskampagnen “Arbejdspladsen motionerer 30 minutter om dagen” nåede 24.500 deltagere, som i disse dage motionerer på livet løs. Dermed er kampagnen allerede i sit andet leveår på rette vej mod målet om, at vokse sig lige så stor som firmaidrættens anden kampagne "Vi cykler til arbejde".
Mandag i denne uge blev Dansk Firmaidrætsforbunds landsdækkende motionskampagne “Arbejdspladsen motionerer 30 minutter om dagen” skudt i gang.
Fra den 6. september til den 26. september motionerer 24.563 deltagere, fordelt på 2.455 hold, 30 minutter om dagen, og deltager på den baggrund i lodtrækningen om en rejse til St. Croix.
Målsætningen for dette års kampagne var et deltagerantal på 20.000 – et mål som rigeligt er indfriet.
Med kampagnen ønsker Dansk Firmaidrætsforbund, i samarbejde med Novo Nordisk, at sætte fokus på vigtigheden af at få de 30 minutters daglig motion, som sundhedsstyrelsen anbefaler alle voksne danskere.
Forbundsformand Peder Bisgaard, Dansk Firmaidrætsforbund, udtaler:
"Med kampagnen "Arbejdspladsen motionerer", har Dansk Firmaidrætsforbund demonstreret, at det nytter noget at søsætte en motionskampagne, der skal få folk til at ændre deres motionsvaner og skabe en sundere livsstil. Jeg noterer mig med glæde det høje deltagerantal og i Dansk Firmaidrætsforbund ser vi frem til at gøre kampagnen endnu større deltagermæssigt i de kommende år".
Næste år kører kampagnen i ugerne 38, 39 og 40 fra den 19. september til den 9. oktober.
For yderligere oplysninger omkring kampagnen henvises til kampagnens hjemmeside på www.dfif.dk/mpa eller til kampagnesekretariatet v/ Jakob Thøger Michelsen på telefon 65 31 65 60