Sex and the City–stjernen Kristin Davis, bedre kendt som seriens Charlotte York, går sammen med det internationale tøjfirma B–Young aktivt ind i kampen mod brystkræft. Kristin Davis er efterårets topmodel i B–Youngs kampagne.
Det har fra starten været vigtigt for B–Young og den internationale stjerne at sætte fokus på en bestemt sag og støtte sagen aktivt. Derfor vil B–Young under overskriften "Follow Your Heart", lancere en specialdesignet T–shirt. Kristin Davis har besluttet, at overskuddet fra salget skal gå til kampen mod brystkræft. Kristin Davis vil i alle B–Young–lande derfor kunne ses i reklamer iført den specialdesignede T–shirt.
T–shirten sælges i alle B–Youngs butikker og i øvrige butikker i de otte andre lande, hvor B–Young er repræsenteret. Af de 149 kroner T–shirten kommer til at koste, går 50 kroner til brystkræftsagen.
"Vi er naturligvis glade for, at en stor stjerne som Kristin Davis har ønsket at gå ind i en vigtig sag som brystkræft. Der er altid brug for hjælp til forskning, og her viser Kristin Davis sammen med B–Young en vej til at samle penge ind. Vi håber at se flere af den slags initiativer fremover," siger marketingchef Poul Møller, Kræftens Bekæmpelse.
"Vi er glade for at kunne hjælpe Kræftens Bekæmpelse med at skaffe penge til forskning i brystkræftens gåde. Det er en sygdom som rammer stadig flere kvinder, og derfor er det vigtigt at støtte sagen, hvilket vi gør med en tredjedel af T–shirtens salgspris," siger Helle Vesterager, Public Relations Manager i B–Young.
T–shirten sælges fra september måned og forventes at indbringe et millionbeløb fra de ni udvalgte lande i Europa til den gode sag.
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:
Helle Vesterager, Public Relations Manager: telefon +45 76 35 35 35
NB: Vedlagte billede må kun benyttes frem til 31. oktober 2004 i forbindelse om omtale af B–Young.