Udeblivende kunder er et stort og dyrt problem i det danske sundhedsvæsen. Men nu kommer teknologien også til hjælp her.
Glemsomme kunder, der bliver væk fra aftalen hos lægen, tandlægen, kiropraktoren osv., er et stort problem i de danske servicefag. Og et dyrt problem. Det koster dels tabt indtjening og dels administrativ tid, når der skal aftales en ny tid i stedet for den glemte. Men nu kommer teknologien os til hjælp.
Påmindelse samme morgen
Et nyudviklet huske–SMS system sender automatisk en SMS ud til kunderne – eksempelvis om morgenen samme dag med påmindelse om den bookede aftale. En sympatisk henvendelse, som kunderne opfatter som en ekstra service fra virksomhedens side.
"Baseret på vores erfaringer med nuværende kunder har systemet to klare fordele: Kunderne oplever et betydeligt imageløft, fordi der nu kommunikeres via SMS", siger Thomas Kragelund, fra internetvirksomheden MCB, der har udviklet huske–SMS’en. "Og så sparer virksomheden både penge og ærgrelser over glemsomme kunder." MCB anslår, at Huske–SMS.dk kan mindske antallet af udeblevne kunder med op til 90%.
Prøv huske–SMS gratis
Der er handling bag virksomhedens ord. Man kan nemlig selv teste virkningen i en gratis prøveperiode på 14 dage via hjemmesiden www.huske–sms.dk.
Mobiltelefonen er et godt sted at nå danskerne. I Danmark er der i dag flere mobilabonnementer end der er fastnetabonnementer, og vi har vores mobiltelefoner med os stort set hele tiden, så vi kan nås overalt.
Edb–kendskab ikke nødvendigt
Og så er huske–SMS systemet nemt og simpelt at bruge, også selvom man ikke har et stort kendskab til edb. Der kræves blot en PC med internetadgang. Desuden giver systemet mulighed for at sende tilbud og andre meddelelser ud til kunderne via SMS, hvis de ellers giver deres tilladelse hertil.
For yderligere information kontakt Salgskonsulent Jeppe Jensen tlf. 7020 4084
MCB ApS er storleverandør af påmindelses–SMS’er. Vi afsender årligt over 2 mio. SMS’er til mere end 60.000 modtagere i Danmark. Besøg os på www.mcb.dk.