6 tips til at tabe dig i 2010

Nytårsforsættet kræver vægttab, men det kan synes uoverskueligt at skulle smide den ekstra vægt. Sådan behøver det ikke at være. Man kan sagtens tabe sig, uden at følge en hård slankekur eller gå sulten i seng.

Det behøver ikke være svært at tabe sig… Nogle få enkle tips kan gøre en stor forskel. Her er 6 tips, som er lige til at bruge.

1, Spis mindre

Det lyder simpelt, og det er det også. Hvis du er om de fleste, spiser du ofte mere end du har brug for. Din krop er blevet vant til at spise mere end der er nødvendigt og ved at vænne den fra overforbruget, kan du tabe dig, uden at lide afsavn. Portionsanret i køkkenet og vent 10 minutter før du henter mere. Brug mindre tallerkner og fyld op med frugt og grønt.

2, Dyrk mere motion

Find en motionsform du kan lide – og som du har lyst til at dyrke flere gange om ugen. Det skal være lysten der driver værket – eller bliver det hurtigt en sur pligt. Prøv forskellige ting, og find en træningspartner, så i holder hinanden op på at træne. Overvej også at cykle på arbejde, eller gå mere. Bruger du s-toget, så stå af en station før du plejer og gå resten af vejen. Brug trappen i stedet for elevatoren.

3, Tæl kalorier

Find ud af, hvor mange kalorier du har brug for og lær hvor mange kalorier der er i den mad du spiser. Du vil ofte blive overrasket over hvor mange kalorier der er i maden. Det letteste er at bruge en online kalorietæller, som www.netkalorien.dk. Sigt efter at indtage 500 kalorier mindre end du forbrænder – hver dag – så får du et konstant og sikkert vægttab.

4, Drik vand

Væn dig til at drikke mere vand, og drop sodavanden. I en almindelig dåse cola er der sukker svarende til 140 kalorier. Drikker du f.eks 2 liter cola om dagen indtager du næsten halvdelen af dit daglige kaloriebehov alene ved at drikke cola. Drop colaen og spis mad i stedet.

5, Styr behovet

Snaks er ofte grunden til at vi tager på i vægt. Bliver du sulten mellem måltiderne, så spis frugt og grønt i stedet for slik og chokolade. Sukker og fedt indholdet i de usunde snacks er ofte meget højt, hvilket betyder at de ikke mætter nok i forhold til deres kalorieindhold. Frugt og grønt er sunde alternativer, som mætter, uden at fede.

6, Små skridt gør den store forskel

Den nemmeste måde at sikre sig et varigt vægttab er ved at lave små ændringer, som er lette at holde ved, frem for at lave store ændringer, som man kører sur i.

Begynd derfor i det små og skær det unødvendige fra – uden at du føler at du lider afsavn. Dyrk motion på et niveau, hvor det er sjovt og ikke en pligt.

Resultaterne vil komme – langsomt men sikkert – og har du fulgt ovenstående tips, har du taget de første skridt til en livsstilsændring der betyder et lettere liv…frem for et liv fyldt med sure slankekure.

Flere tips kan findes på NetKaloriens website: www.netkalorien.dk/tips_til_at_tabe_sig_og_spise_sundt.html

NetKalorien er en online kalorietæller, som gør det nemt at nå drømmevægten. NetKalorien holder styr på kalorierne, beregner din BMI og fedt% og viser dig vejen til en sundere livsstil så du kan tabe dig naturligt og holde vægten også efter du har nået drømmevægten.
NetKalorien samarbejdet med Alletiders Kogebog, hvilket betyder at du udover den traditionelle kalorietabel også har adgang til tusindvis af retter og opskrifter hvor næringsindholdet allerede er udregnet. Nemmere kan det ikke blive!
Det er vægttab på den lette måde.

Logo mv. kan downloades her: www.netkalorien.dk/presse.html

Læs mere her

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *